0722.410.178

L-V 10:00-13:00 | 14:00-16:00

Facebook Twitter
Instagram Linkedin Pinterest
logo

Balcic, orașul care a furat inima unei regine
Între istorie și pasiunile Reginei Maria

Tarif

Grup de 40 de persoane: 330 Euro Căutăm partaj doamnă
Grup de 40 de persoane: 330 Euro Căutăm partaj doamnă

           A fost odată ca niciodată o prințesă pe nume Maria, născută ”din rude mari, împărătești”, în casa regală britanică. Frumoasă, puternică, hotărâtă, plină de viață și neînfricată, Maria s-a căsătorit cu Ferdinand, moștenitor al tronului României, iar astfel avea să devină Regina Maria a României, admirată și iubită de poporul adoptiv, căruia i-a îndeplinit un vis: țara întregită. 

          Mariajul nu a fost dintre cele mai fericite, însă Maria s-a îndrăgostit de țară și de oameni, de locuri. Și-a creat propriul paradis la Balcic, pe malul mării, și un ”cuibușor” la Bran. E simplu de înțeles pe care l-a iubit cel mai mult: a cerut ca inima să îi fie dusă, după moarte, pe domeniul de la Balcic, sugestiv numit ”Cuibul liniștit”. Povestea e lungă, iar istoria, complicată……haideţi cu noi să descalcim iţele incurcate ale povestii!

 

Ziua 1 Cluj-Napoca – Predeal (~350 km)

07:00 Îmbarcare Sala Sporturilor “Horia Demian” din Cluj–Napoca. Incursiunea noastră în istoria și pasiunile Regiei Măria începe cu vizitarea Cetății Alba- Iulia, unde pentru încoronarea Regelui Ferdinand I şi a Reginei Măria, ca suverani ai României Mari, a fost construită Catedrala Încoronării, cunoscută şi sub numele de Catedrala Reîntregirii Neamului. Întreg ceremonialul încoronării a fost fastuos, Regina Maria, de sânge britanic şi rusesc, preluând mult din tradiţia bizantină, ale căror umbre influenţau mult, prin spiritul lor, monarhiile europene. Le-a cerut tuturor doamnelor din familia regală, care făceau parte din procesiune, să se îmbrace în auriu, iar celelalte să poarte mov şi argintiu. Nu doresc o încoronare modernă, cum ar putea avea şi altă Regină. A mea să fie în întregime medievală.” – spunea suverana. Continuam vizita în Cetatea Alba Corolina cea mai mare cetate din România şi una dintre cele mai importante cetăţi în stil Vauban din Europa, apoi Catedrala Romano-Catolică Sfântul Mihail (unde se află mormântul lui Iancu de Hunedoara), și mai avem de vizitat încă multe alte obiective, cum ar fi celula în care a stat Horea înainte să fie executat și temniță, Sala Unirii (locul în care s-a semnat Actul Unirii Transilvaniei cu Romania, la 1918) împreună cu Muzeul Unirii. Pauză de masă. Știaţi că?. Mantia Reginei Măria de la încoronare, se păstrează în patrimoniul Muzeului Naţional Peleş, precum şi mantia regelui Ferdinand I? Ne continuam traseul către Sinaia.  

Cazare zona Predeal – Hotel 3*

Ziua 2 Sinaia – Mogoșoaia - București  (~140 km)

7:00-8:00 Mic dejun. Îmbarcarea cu bagajele în autocar. Ne îndreptam către Reședința Regală – Castelul Peleș și Castelul Pelișor. Începem vizita cu fratele mai mic, Pelișor, considerat „casa de vis” a Reginei Măria. Pelişorul este imaginea fidelă a gusturilor Reginei în materie de frumos, dezvăluind personalitatea sa îndrăzneaţă, misterioasă, romantică. Opera sa i-a supraviețuit și îmbogățește patrimonial national. O parte a acestei opere se află la Pelișor și vă așteaptă să o descoperiți și să o înțelegeți. Continuam cu vizita Castelului Peleș, acolo unde vom parcurge împreună cu ghidul local o pagină importantă a istoriei. Între istorie, povești și secrete vom vizita parterul și primul etaj al Castelului Peleș. După o porție dublă de istorie și frumos, vom face o pauză de masă. Ne îndreptăm către Palatul de la Mogoșoaia, acolo unde Regina Măria a petrecut mult timp în compania Marthei Bibescu, o gazdă celebră, o amfitrioană celebră a Bucureştiului în acea perioadă.La Mogoşoaia se reuneau artişti, scriitori, diplomaţi, familiile regale ale României si aici s-au luat decizii importante de stat. Palatul construit în stil românesc renascentist (stil Brâncovenesc), îmbină elemente venețiene și otomane, fiind compus din “palatul" propriu – zis, curtea interioară, Turnul Porții, Cuhnia (bucătăria veche), Vila Elchingen (vechea casă de oaspeți), ghețăria, cavoul familiei și sera de flori. În parcul palatului se află Biserica “Sfântul Gheorghe”, livada și grădinile adiacente. Este un loc perfect pentru a petrece o după-amiază. Puteți vizita expozițiile permanente și de sezon, sau vă puteți plimba prin grădinile de trandafiri, crini și iriși. În prezent Palatul Mogoșoaia adăpostește Muzeul de Artă Brâncovenească și este un important punct de atracție turistică. 

Cazare București- Hotel 3*

Ziua 3 București – Varna - Albena (~300 km)

7:00–8:00 Mic dejun. Înbarcarea cu bagajele în autocar. Ne îndreptam către Bulgaria, pe traseul: Giurgiu – Ruse - Varna. Vom face o oprire la Varna’’Capitala Maritima a Bulgariei”.Tur pietonal în centrul orașului. Vom ajunge la Albena în cursul după-amiezii, unde ne așteaptă un bine meritat sejur. Albena este una dintre cele mai frumoase staţiuni de pe litoralul Mării Negre.  

Cazare și cină în Albena – hotel 3* (6 nopți de cazare la același hotel)

Ziua 4 – 8 - Albena 

Mare, soare, bună dispozitie și odihnă!! 

Ziua 6 -  Excursie de 1 zi (opțional), cu vizite la Cap Kaliakra și Balcic (~100 km)

Ne îndreptăm catre Capul Kaliakra un promontoriu spectaculos, lung şi îngust, pe litoralul Mării Negre. Coasta este abruptă, cu stânci verticale care ating 70 m înălţime. Promotoriul are o istorie bogată încă din antichitate si o privelişte spectaculoasă asupra mării, este unul dintre cele mai atractive locuri turistice de pe Coasta Mării Negre.

Ce se poate vedea la Capul Kaliakra:

Ruinele fortăreţei medievale. În secolul al XIV-lea, fortăreaţa era un adevărat orăşel medieval. Se mai pot vedea încă ruine de ziduri, fundaţii de biserici, chiar şi o fântănă

Capela St. Nikola (Sf. Nicolae),construită în anul 1993 în cinstea Sfântului Nikola, protectorul marinarilor.

Muzeul Capului Kaliakra. Se află situat într-o peşteră naturală din stânca calcaroasă. În muzeu, se pot vedea atât machete exacte ale promotoriului şi cetăţii medievale, cât şi vestigii din antichitate şi din perioada medievală descoperite pe promotoriu.

 • Rezervaţia naturală Kaliakra. Pe lângă spectaculoasele stânci de coastă, rezervaţia naturala este extrem de importantă pentru păsările migratoare, deoarece Via Pontica - a doua mare rută de migraţie din Europa, trece prin ea. După vizită vom face pauză pentru masa de prânz și vă recomandam Restaurantul Cap Kaliakra. Are o terasă în aer liber cu o privelişte spectaculoasă asupra mării. Restaurantul oferă o varietate de feluri de mâncare de midii şi toate fructele de mare. Ne îndreptăm către Balcic, unde vom vizita o altă reședință a Reginei Măria, despre care spunea: “Am iubit Tenha Juvah, „Cuibul solitar” - locul pe care l-am creat, locul pe care l-am clădit, deci lăsăți că inima mea să stea acolo, chiar dacă trupul vă trebui îngropat la Curtea de Argeș, alături de Papa, așa cum este corect pentru o Reginăʺ.

Vizitând fermecătorul Castel de la Balcic și grădina botanică din jurul său, care coboară în terase până pe plajă, vom înțelege de ce regina l-a îndrăgit atât de mult. Domeniul de la Balcic nu e dominat de un castel, sau de vreo construcție somptuoasă, care să uimească prin grandoare. Nu megalomania a stat la baza alcătuirii acestei reședințe, ci dragostea pentru frumos. Împreună vom descoperi frumusețea și poveștile acestui loc atât de iubit de Regina Măria.

Întoarcere la Albena.

Ziua 9 – Albena – București ( 325 km)

7:00–8:00 Mic dejun. Îmbarcarea cu bagajele în autocar. Ne îndreptam spre București pe traseul Vama Veche - Medgidia - Fetești. Pauză de masă pe traseu. Ne îndreptam către Palatul Cotroceni, care a fost pentru Regele Ferdinand şi Regina Maria reşedinţă permanentă, unde au locuit până la trecerea lor la cele veşnice. Regina Maria şi-a pus amprenta asupra decoraţiei interioare, amenajându-l după gustul său, fiind realizate saloane în diverse stiluri, în special Art-Nouveau şi Neoromânesc. Așa cum reiese din acest citat Reginei Maria i-a plăcut acest loc: 

"Mergem des la Cotroceni şi ne plimbăm în marea grădină de acolo şi plănuiam toate schimbările ori îmbunătăţirile pe care le vom face când ne vom muta. Mi se pare drăguţ că vom locui acolo unde este o grădină atât de mare, întrucât eu şi Nando iubim grădinile mari. Şi este, de asemenea, aproape în afara oraşului, ceea ce este cât se poate de plăcut."

Continuăm  vizita cu o scurtă prezentare a centrului vechi și apoi vom avea program liber în zona Calea Victoriei- Lipscani

Cazare în București - hotel 3*

Ziua 10 București – Cluj-Napoca (~460 km)

8:00–8:45 Mic dejun. Îmbarcarea cu bagajele în autocar. Continuăm vizita Bucureștiului cu Palatul Parlamentului, cunoscut de mulți dintre noi drept “Casa Poporului”, construită în ”Epoca de Aur” a României și care a făcut parte dintr-un proiect ambițios al Președintelui Nicolae Ceaușescu. Clădirea Palatului Parlamentului rămâne, aşa cum bine a fost descrisă de Catherine Lalumiere, Secretar General al Consiliului Europei: „un palat al megalomanului, dar, de asemenea, o capodoperă a românilor”. După cele 2 ore de vizită, vom continua traseul spre casă. Pauză de masă pe Valea Oltului.

Sosire în Cluj-Napoca în cursul serii.   

*Tarifele au fost calculate la un grup de minim 40 plătitori.Pentru grup de 25 plătitori tariful este: 390 €. 

Suplimentul Single este de 100 €.

*Excursiile în stăinătate nu pot fi achitate cu Vouchere de Vacanță     

ARATĂ CONDIŢII DE ÎNSCRIERE

CONDIŢII DE ÎNSCRIERE:
-la înscriere se achită un avans de 30% din tarif, iar diferenţa de 70 % se achită cu minim 30 de zile înainte de data plecării.

-înscrierea se face în baza unui document valabil.

-în momentul achitării avansului, călătorul îşi asumă plata diferenţei stipulată în program, în cazul neîntrunirii grupului minim de turişti şi condiţiile de retragere şi penalizări.

-aşezarea călătorilor în autocar se face începând cu bancheta a doua, în ordinea înscrierilor, numărul locului fiind trecut pe factură.

-preţurile la intrările obiectivelor turistice sunt informative, acestea pot suferi modificări în timp, agenţia nu este răspunzatoare.

-transportul se asigură în conformitate cu reglementările legale în vigoare cu privire la transportul de persoane şi cu respectarea timpilor de condus al şoferilor, aceştia făcând pauzele de odihnă impuse de lege în vederea asigurării transportului în condiţii de siguranţă.

-călătorii au obligaţia de a menţine curăţenia în mijlocul de transport pe tot parcursul transferului şi să ţină cont că în mijlocul de transport nu sunt premise fumatul, consumul de băuturi alcoolice şi produse alimentare.

-agenţia nu se obligă să găsească partaj persoanelor care călătoresc singure.

-cazarea călătorilor, precum şi eliberarea camerelor se face în conformitate cu regulile hoteliere specifice fiecărei ţări

-clasificarea unităţilor de cazare este cea atribuită oficial de ministerul de resort din fiecare ţără şi ca atare respectă standardele locale.

-distribuţia camerelor la hoteluri se face de către recepţiile acestora; problemele legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolvă de către călător direct la recepţie, asistat de conducătorul de grup.

-conducătorul de grup poate modifica programul acţiunii în anumite condiţii obiective, inclusiv ordinea în care se vizitează obiectivele turistice, fără să modifice structura programului iniţial.

- ghizii naţionali care insoţesc grupul pe destinaţii externe, conform legii, nu pot face ghidaj pe tururile de oraşe, în faţa sau în interiorul obiectivelor. Pentru aceste servicii este obligatoriu angajarea ghizilor locali. Ghidul din partea agenție va asigura traducerea în limba româna dacă este cazul.

-în derularea excursiei pot apărea situaţii de forţă majoră precum blocarea traficului, greve, condiţii meteo nefavorabile, epidemii etc.; în aceste cazuri agenţia se obligă să depună eforturi pentru depăşirea situaţiilor ivite însă nu este răspunzătoare şi nu are obligaţia să suporte cheltuielile suplimentare rezultate din aceste motive şi nici să reorganizeze programul pentru recuperarea serviciilor pierdute.

-agenţia nu poate fi făcută răspunzătoare de pierderea bagajelor sau a obiectelor personale (indiferent de cauză)

-în cazul în care turistul întârzie sau renunţă la programul stabilit, nu poate avea nici o pretenţie privind rambursarea eventualelor despăgubiri.

 

Agentia Itar, in calitate de agenție organizatoare garantează rambursarea sumelor achitatate în caz de insolvență prin OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP, polita nr.54929 seria I, valabilă pănă la data de 05.01.2023 (poliţă expusă vizibil la sediul agenţiei). Contact reprezentant agenţie: Flori Pestriţu tel. 0722 410 178. Recomandăm asigurarea storno pentru recuperarea sumelor achitate, în caz de renunțare din motive medicale, decese, Covid, etc., la pachetul turistic.

 

Condiţii de renunţare, penalități, rambursări și despăgubiri

În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează agenţiei penalizări după cum urmează:

În cazul serviciilor turistice circuite realizate cu autocarul, penalizările sunt de:

a) 30 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 45 zile calendaristice înainte de data plecării;

b) 50 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 44 - 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;

c) 100 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic sau egal de 29 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la program;

Călătorul trebuie să trimita, pe suport durabil sau e-mail, cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la sediul agenţiei. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.

Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, etc. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi, se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere agenţia.

În cazul în care călătorul este nemulțumit de serviciile de călătorie primite, acesta are obligația de a întocmi, în nume personal, o sesizare în scris (pe suport durabil sau e-mail) la fața locului, fără întârzieri nejustificate, clar şi explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii de călătorie contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Intemediarului, al agenției, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanților locali ai organizatorului).

 

Datele de contact: Sc Fornari s.r.l–Agentia de Turism Itar, Str. Horea, Nr.67-73, Sc. A, Ap.2, Cluj-Napoca, Tel: 0722 410 178; E-mail: itar_agency@yahoo.com.

 

Important!!!

În situația în care prin măsurile luate de autorități, călătoria nu se va putea realiza, turistul va beneficia de un voucher pentru suma integrală achitată. Voucherul poate fi utilizat în termen de 12 luni, integral sau parțial pentru rezervarea unui alt pachet de servicii al Agenției Itar.

***

 

În cazul in care ţările de destinaţie sau ţările de tranzit solicită testarea sau vaccinul Covid sau alte acte doveditoare pentru a intra pe teritoriul lor, turistul înscris este obligat să respecte reglementările acestor ţări pe cont propriu. În cazul refuzului respectării acestor reglementări, turistul poate fi respins la intrarea în ţara respectivă. De asemenea, refuzul respectării reglementarilor impuse de aceste ţări nu exonereaza turistul de la penalităţile contractuale. În cazul în care toate ţările din traseul turistic permit călătoria turistică, conform reglementărilor MAE şi a ţărilor de destinatie, frica de Covid-19 nu este motiv contractual de renunţare, fără penalităţi, indiferent dacă se solicită test Covid sau vaccin.
 

to top

Copyright Agenția de Turism ITAR,2021. Toate drepturile sunt rezervate.

Sc. Fornari – Agenția de Turism ITAR Cod Unic de Înregistrare – RO 13949067 Nr. de ordine in Registrul Comerțului – J12/836/ 2001 Licența de turism – 557/15.01.2019 Capital social 25000 RON Asigurare de insolvență : City Insurance 000002182 valabilă pană la 05.01.2022

A.N.P.C.- https://anpc.ro/ Sugestii și reclamații la itar_agency@yahoo.com